söndag 6 december 2009

Hela livet var en diskho

Jag diskar trakigaste disken. Muggarna ar varst, jag vispar argt runt med borsten i dom, det skvatter upp diskvatten i ansiktet da.

Igar var jag pa en fest med nastan bara svenska tjejer. Det forsta som hande nar jag kom in i festlagenheten var att en av dom som bodde dar stirrade och sa =vem ar det dar? med tonfallet du har till din katt som slapar in sma doda djur. Inget rattblod pa mattan!
Sen blev jag spadd i tarotkort. De spelade Magnus Uggla. Flera tjejer var au pairer. En skulle plugga juridik och fragade ut mig om Linkoping ar en trevlig studentstad. Hon kallades DDR av sin kompis. Nar jag fragade varfor skrattade hon och sa nagot om att hon absoluut inte ar kommunist och sa, och att hon egentligen inte ar en san som flyttar till Berlin.

Sen ett konstigt hang dar en kille skulle tala om hur varlden fungerar, eftersom - jag har rest sa mycket, my darling. Inte okej! Han nynnade pa den dar manamana dididididi-laten.

Inga kommentarer: