onsdag 14 april 2010

Wann fängt es an


Jag stod med en tågbiljett tillbaka till Sverige i handen för några dagar sedan. Kändes förnuftigt och förjävligt att ge upp den här stan. Dagen innan jag skulle dra ringde dock en man och erbjöd mig ett jobb som personlig assistent i Schöneberg. Han tyckte att språkförbistringen "kunde bli ett intressant experiment". Så jag avbokade biljetten. De senste veckan har M varit gullig nog att låna mig en sovplats. Men idag flyttar jag till Neukölln! Till samma gata där Hans Unstern ska spela om några dar! (http://www.youtube.com/watch?v=J2L0QnAwJVg)

Det första som hände när jag kollade på rummet igår var att kvinnan som hyr ut grälade högljutt med elmätarmannen om att hennes elräkning var orealistiskt hög. Sedan ursäktade hon sig för mig, bjöd på the´och pratade om ABBA. Vi satt och rökte framför en tevesåpa i hennes vardagsrum. Nu har jag katthår på kläderna från hennes Ziggy. Ikväll är jag bjuden på middag och drinkar hos en väldigt fin och charmig person, freue mich!

Inga kommentarer: