tisdag 9 november 2010

When you wake you shall have all the pretty little horses


Djur dör. Barnboksförfattare skriver om små djur som dör för barn att läsa och barnen dör när de läser och barnboksförfattarna dör sist men mest av allt.

Nä. (En som dog nyss var i alle fall Hans Arnold)

Men min syrras fluff till kanin är bortsprungen och nog uppäten. Det var den ena. Den andra var en häst som blev uppäten av zombies. - Är den där zombieserien materialistisk? frågade K. Det tyckte jag var roligt.

Tidigare idag plockade jag upp saker från golv och lyssnade på radion. Reportaget handlade om ett litet samhälle där en tioårig flicka blev knivhuggen i ett tält. Reportern frågade nu många år senare flickans kamrat som var med vid händelsen hur den hade påverkat hennes liv. -Jag tältar inte längre, svarade hon då, sjukt lakoniskt. Det här hände sig i ett GLASbrukssamhälle och prästen i bygden beskrev det som att efter mordet hade det skapats "en spricka i KRISTALLEN". Den liknelsen hade han funderat ut ett tag.

Jag har, så att säga, slut på club mate. Min streetart är översprejad och mina basgångar har dragit täcket över huvet. Angela Merkel har borstat tänderna på alla punkhundarna. Gute nacht!

Inga kommentarer: