tisdag 6 januari 2009

Fågelåret

Nu vet jag vad 2009 kommer handla om: rigor mortis- fåglar!

På nyårsaftons morgon gick jag och mamma en promenad. Vi hittade en stor frusen död sjöfågel i mossan.
Idag kom jag tillbaka efter en helg i Norrland och T visar mig en sparv som kolat på vår balkong. Man vill bara lägga ner den försiktigt i en tändsticksask modell större på en bädd av bomull.

På flyget från Umeå satt det två så festliga killar. En var svartrockare i 22-årsåldern, den andre en grabb på 11 år. Grabben var sällskapssjuk (flög ensam) och frågade ut rockaren om allt möjligt. Ronny Rocker nämnde att hans storebror kör lastbil.
Grabben:
-Vem är din bror?
- Eh..jag vet inte..det är min bror bara
- Vadå vet du inte?
- Nä alltså han kör lastbil bara..
- Det låter som att du har en ödla som du pratar om

Grabben undrade också över Kalle Anka; varför flyger han inte bara iväg?
Eller hur! Sticker från sin skuldindrivande farbror och flickvän utan byxor och sina pojkscouter till brorsöner, högt över molnen.. Men, 2009 säger mig att han antagligen skulle sluta som en fläck på vårt köksfönster. Där har du svaret, kiddo!

Inga kommentarer: