onsdag 28 januari 2009

Singer syndrome

En kollega berättade om "the singer syndrome" idag. Jag har fortfarande ingen aning om vad det rör sig om men tydligen drabbar det främst personer med lockigt hår och liten näsa, ehrm.
Hon har även kallat ett barns utseende för "degenererat" och nu kan jag inte sluta att titta på honom och tänka, hur, var? Om jag var antroposof skulle jag akta mig lite för att prata i termer av skallstorlek, ett tips bara.

Bad ett barn vika en loppa av mitt anställningsavtal. Missade en skolpjäs om Ragnarök. Köpte mandlar på Ica och åt dem i smyg. Virkade en hals till en liten hund.

Hört på skolgården, barn emellan:
"Tjejer är sämre än killar för det är killar som knullar och tjejen som blir knullad."

I senaste Grymma Svärdet finns en bild från Lund där de spränger en kajak till minne av Amalthea-attentatet, haha. Annat massa bra också. Pratade med en kompis om eventuella fanzineplaner men jag vet inte, kanske www i stället? Och jag tänker på en handfull men jag tror inte många vill. Och varför text? Jag fick en teckning av en unge igår som föreställer två björnar med gröna nosar snea munnar och den säger mycket jag vill säga. Dessutom så finns det ett textprojekt tror jag, en skuta att hoppa på, men jag är djefla improduktiv dessa dar. Borde börja börja nu.

I helgen läste jag det här

"Samla i gömda kamrar allt ni lyckats fånga" *

och tänkte på det här:

"Jag känner mig jagad av samhället och oavsett hur hur mycket jag än kommer att vänja mig vid att interagera med det , kommer jag alltid ha ett behov av att bygga en koja under köksbordet och gömma mig ibland." **


* Boye

** P Lundkvist, ur "Okända djur"

Inga kommentarer: