söndag 24 maj 2009

Var du en av dom är du en av dom jag tror?

Fyra färskpotatisar. Klockan fyra fika på Stringen med E. Nummer fyra på Tunaskolan.
Med spöken! En av de bästa svenska låtarna nånsin.
Från Tunaskolan kan jag och T plocka varsin rad för att illustrera våra respektive arbetssituationer. T tar nog "ut ur min butik jag har slitit som ett djur förstår du" från Haschkollektiv och jag väljer "Kan du och de andra barnen lämna mig ifred!" från Med spöken.

Sound of arrows eller vad de heter var mycket bra, hörde iofs bara sista låten. Laptops, såpbubblor. Mindre bra: någons referens till den kassa Fredrik Lindström-novellsamlingen som något som "alla tjejer känner igen sig i". Ang beslutsångest på lägenhetsvisningar!??

// Friday a k a Jag känner inte igen mig jag känner inte igen mig.


...

På väg hem från fikan var Götgatsbacken otäck, typ åskmoln över husen. Kissnödig av nervositet för vad som kommer hända med olika saker, lånade SF-biografens toalett. Nu är jag hemma och ska se Lili Marlene. Långhelgen har varit konstig. All tid som plötsligt finns där men ändå blir jag sittande med maten vid köksbordet i två timmar, kan inte läsa, kan mest tänka på sånt som ska hända, och antagligen inte hända.

Inga kommentarer: