fredag 9 oktober 2009

Jag vill minnas för att komma ihåg

Jag går i genom lådor med gamla grejer som står här hos mina föräldrar. Sorterar papper eftersom jag åker till BERLIN på SÖNDAG och börjar min tyskakurs!!
I alla fall så hittar jag godbitar i högarna.

- En teckning som jag köpte av en halvtokig kvinna när jag och mamma fikade på ett konditori i Vadstena. En naivistisk bild av vad jag tror föreställer Storkyrkan i Vadstena, med texten VÅR KYRKA VI DYRKA.

- utdrag från ett forum på internet där folk spekulerar i handlingen i "Donnie Darko".

- anteckningar (!) (antagligen pga telefonskräck) från när jag ville flytta in i ett konstkollektiv i Malmö för flera år sedan och skulle låtsas syssla med konst. Minns att killen jag ringde till var trevlig och att jag stammade fram nåt om konceptkonst.

- en recension av Morrisseys spelning på Hultsfred i Östgöta Correspondenten i juni 2004. Det står att han har blommor i gylfen.

- En "Anti-capitalist"-kalender som jag köpte på ESF i London..2005? Och noteringar i den, 11 feb "Fest-i-valen", 10 mars "Anställningsintervju Hörselskadades Riksförbund", 6 maj "Grön Ungdom-kurs Gävle", 31 augusti "Inskrivning kåren". 19 november "Marias ateljé"

- en novell av Carson McCullers som verkar fin, rev ut den från en annars trist novell-antologi men har inte läst den än

- en artikel i Corren om en demo mot Irakkriget i Linköping. Killen i min spanskagrupp som jag var kär i är med på bilden och höll ett tal. Jag var knockad.

- ett foto på Frererico Garcia Lorca som jag köpte när jag hälsade på M i Granada

- ett gammalt konfirmationspapper som jag hittade i en bok från ett antikvariat. Den är nog från 60-talet. Nån har antecknat packlista på baksidan: "LP-skivor. Jumper. "Spring för livet, Nicky", handarbete ". Säkert till konfa-lägret. På framsidan uppgifter att svara på. Nummer 6: "Det jag måste komma tillrätta med för att kunna följa Jesus är: a) min bristande tro på Gud b) min rädsla för att stå ensam c) saker i mitt liv som strider mot Guds vilja d) mina stora krav på mig själv som kristen." Ingela Henrysson har markerat både c och d.

- manuset till "Lycko-Lisa" som vi satte upp på gymnasiet. Jag spelade en gubbsjuk bäver i Hawaii-skjorta som arbetade som "arbetsrationaliseringskonsult". Klockren typecasting!

- och hundra andra saker. Nu borde jag ta tag i något. Hej.

Inga kommentarer: