söndag 21 mars 2010

Kaffestissig

Frusen pekfingervals dårå, har gått promenad med hund i vårvinterstorm och beundrat Sleepy Hollow-ekarna i landskapet. I förmiddags höll jag en bebis, det var en ovan grej. Vi var i Kisa och drack kaffe på emigrantmuseet. Kisa är hella cute, inbäddat i smältsnö och gräsänder. Bebisens mamma sa att det är som fulast den här tiden men nu på promenaden kom jag på att jag inte håller med. Naturen är inte så insmickrande nu, den leker Åke Jävel med oss. Surar under snön. (Medveten om att jag projicerar mig själv på naturen här. Jag har också sovit under snön i vinter.)Försöker ta ett kliv bort från naturromantiken. Ångrar lite att jag inte var med i Fältbilogerna mer än den där dagen då jag och J gick i visset högt gräs i Tinnerö eklandskap och aldrig kom tillbaka.

En annan grej jag tänkte på var att jobbet på fritids var som en scen ur Det sjunde inseglet vid tretiden på eftermiddan. Dvs: Jag satt och spelade Kinaschack med en unge. Då kom Döden, dvs en förälder, och sa: "Jag har kommit för att hämta dig". "Jag är inte redo" skrek jag men det var ju alltid ungen som skulle hämtas.

Inga kommentarer: