måndag 12 juli 2010

35 ' C

Hej pissekatter och sammetsdrägg...

svettig dag detta. Vi drog några stycken till en skogssjö. Mycket blottade tuttar, snoppar och stjärtar där i det germanska näck-gemytet. Vattnets temperatur var behaglig men jag hade en arg och svettig klump i magen på grund av att ha förlorat tvåtusen kroner samma förmiddag. Kosing som jag hittade bortglömda i en geldautomat kvällen innan men när vi köpte glass mitt i natten var det troligen nån som stack sin lilla näve i min öppna väska. What goes aroun osv...ja kanske det. Men vad är detta, morallektionen från helvetet. Jag behövde dem verkligen i dessa tider av att söka jobb och klamra sig fast i Berlins tevetorn med hala händer. Jag bedjer städföretaget från i onsdags att ringa mig och anställa mig, jag är fiende till smutsen i de kommunala trapphus som trampas av sjuttiåriga Heike med käpp och sjuåriga Daniel med astma och kardborreband på skorna. Även vägen till himlen går via ett trapphus, som jag brukar säga, Putsa damma jävlaranamma.

Inga kommentarer: