torsdag 27 januari 2011

Smell you later


När jag ska sova luktar det kaffe från sängen. Det är ganska mysigt. Jag spillde kaffe på kudden för några dagar sedan och är lat och lite äcklig så det är kvar. Kaffe är en trygg lukt.

Andra lukter jag gillar:

- bensin
- röklukt på händerna
- häst när man borrar in näsan i manen
- hud som är varm med en liten liten aning av svett bredvid en i sängen
- Jenkatuggummit (finns de kvar?)
- Bottenhavet
- när man lånar en kompis tröja och den luktar kompis liksom, lite från deras tvättmedel, deras parfym och lite som kompisen själv
- skogen efter det har regnat
- lacknafta
-gamla sommarstugor
- de där dockorna vars kjolar kunde förvandlas till muffins, om någon minns? De luktade starkt av plast och artificiell jordgubb medmera
- tallskog när det är väldigt varmt, varm tall liksom, hehe

1 kommentar:

Karekel sa...

JA!! Jag hade en sådan docka när jag var liten! Jag tappade bort locket snabbt visseligen men min var lila och doftade vanilj! <3 <3 <3