onsdag 11 juni 2008

Angela och Jordan, nu utan LAS!


Idag var jag på ärenden på stan. Studentpresentsrelaterade. Gick in på Kulturhuset. Såg Det Grymma Svärdet ligga där! I min hand nu. Verkar så lovande! Köpte den redan i somras, beställde från ön, betalade in på kontot vad jag vet, men inte då att dom skickade tidningen då, de dära DIY-hundarna i Malmö.

Jag badade i helgen!på Långholmen. Det bästa jag gjort sen jag brände ner Eldkvarn.

Och visst fick jag min G&T i helgen, på Slick. En bögjävel tror jag spelade skivor (från antologin Bögjävlar alltså) i sitt stora skägg, en låt var fantastisk, de andra for väl förbi ungefär. Vi beundrade mopedtjuvtjejen på avstånd.

Satt i en eller annan park stora delar av helgen. Var i antisyfte i en på nationaldagen, blev kallad hora av nazister och köpte svenska jordgubbar och sjöng neil young i en annan.

Igår blev det kanelbullar och spontan filmvisning hos E och S i Årsta. E hade köpt en projektor på loppis och det hängde med gamla diabilder, antagligen från ett dödsbo. 70-talsbilder på studentmottagning, Boccia på nyanlagda villagräsmattan och chartersemester.

Nu laddar jag ner ett avsnitt av Mitt så kallade liv! R hjälpte mig att styra upp Pirate Bay. Har druckit folle framför fotbollen. Jag litade på att Zlatans älgaben skulle fixa det. Vann inte vadslagningen här dock. En pott på femton pix.

Ekis Ekman-artikeln om oss 80-talister i senaste Ordfront är bra! Dödar myten om oss som bortskämda. Senaste åren (senaste året för mig personligen) vände verkligen den osäkra anställningen sitt ansikte mot oss och gav oss ingen frid.

Inga kommentarer: