måndag 16 juni 2008

Enid Blyton och Donnie Darko har ett barn ihop

Jag är i kopparsamhället hos mina föräldrar och har någotslags sommarlov tror jag. Spelar badminton över tvättstrecket. Tar cykeln ner till centrum för att köpa ingredienser vi glömt till fisksoppan vi ska bjuda veterinärparet på som kommer på middag. Vår gamle veterinär Larsson berättar om exentriska skogsbönder, "Tokarpspöjkarna" kvacksalvare och hästförsäljare. Igårnatt tog jag och ena syrran en ridtur och hörde fruktansvärda vildsvinskrik. Sen gick vi runt i den engelska parken kring en herrgård i närheten, vi hade planerat att låna en roddbåt men blev skraja för ett mystiskt djur och cyklade hem och åt Noblesse.

Jag är helt förslappad, borde ta mig ner till biblioteket eller gå och bada. Det är så tyst här. Under fotbollsmatchen Sverige - Spanien var det totalt öde ute på byn. På kvällen hör man kanske ljudet av en trimmad moped eller en skällande Cocker Spaniel och pionblad som faller ner på väklippta gräsmattor. Det var nog mer livat när Outlaws härjade här men de skingrades i turbulensen som uppstod efter att de hade sprängt en kille i luften. Det finns en pub här som heter Gruvan, ska försöka ta mig dit nån dag. Helst en dag när de inte har strippor.

Inga kommentarer: