tisdag 3 juni 2008

"But Consuelo..even though you´re poor, don´t you have any hobbies or interests or anything?"

Väntar på skatteåterbäringen.
Väntar tillsammans med "Timmen mellan hund och varg" av Silke Scheuermann. Igår väntade jag med "Stjärnans ögonblick" av Clarice Lispector och "Ur hand i mun" av Paul Auster. Bra alla tre. Mycket om pengar i de sistnämnda. Auster en varning angående författarbanan. Inte Auster själv. Boken. Han är reklam. I sin fiskartröja. Det finns en bok om berömda författares stickade tröjor, minns ej namnet. Även mönster? Kanske.

Idag var det rätt få barn på jobbet. De hade varit på Skansen och många gick direkt hem efter det. Vi städade på fritids. En pojke, L, hjälpte till att plocka undan.

Jag: Vad fint du gör! Brukar du städa ditt rum hemma?
L: Nää..
Jag: Gör din mamma eller pappa det?
L: Nä.
Jag: (I skämtsam ton) Vem gör det då..städerskan?
L: Jaa.
Jag; Va?? Har ni en städerska? Jaha..vad heter hon?
L: Kommer inte ihåg..nåt konstigt namn...hon är inte från Sverige.


Nu ska Ripley sparka alienstjärt och jag ska kolla saldot.

Inga kommentarer: