söndag 31 augusti 2008

Splish splash








Det är helg tackochlov.

Igår hade E födelsedagskalas, hon fick böcker av mig och T, vi fick underbara kakor, där var söta folk och jag drack äckligt vin. Idag promenerade jag i Vinterviken. Jag satt i vissnande kolonilotter och drack kaffe, läste Nin, såg sparvar med Penne Rigate i näbben. Badade i Örnsberg. Hittade ett vrak. Gick vilse på Mälarhöjden. Hittade en remsa till tuben på en brygga. Tg på mig en skjorta. En pub och sedan Kafé 44 "inför ESF" med dålig ska men med trevligt folk, sedan apelsinjuice och vodka i Björns Trädgård och sist en pub inuti Södra Station. Stockhom du är piss ibland men du har en del fina här.

Fortfarande roligt: Avsnittet av Flight Of The Concords, den franska sången, när den lockige spelar på baguetten som en klarinett.

Inga kommentarer: