fredag 12 september 2008

Förmögenhet

Glad igen!

På jobbet fastnade en onge i ett träd, jag klättrade upp och klättrade ner med henne på ryggen. Sen kastade tre ongar sten på mindra ongar, jag blev ond. Hängde på Edenborg med pärlan K och hans trevliga vän T. K köpte en bok av nån filosof, Dille..nåt? (update: Deleuze) hon T köpte en bok om Marx och jag köpte kaffe, med mjölk. Påtår ingick. T tipsade om Sugar Bar senare på kvällen, där flera band skulle tolka Förmögenhet. Bland annat två av T:s (alltså min T) gamla kollegor från telefonhoreriet. Jag har aldrig hört bandet (alltså Förmögenhet) ifråga förut men stötte på namnet på bästa bloggen Benknäckarvals för ett tag sen. Det var jävla bra. Köpte skivan t.o.m. Var nära att banga spelningen pga magkatarr och pga att jag nästan fastnade i "Science fiction-spärrarna" vid Björns Trädgård men jag slank i genom och slank in på baren. Vilade lite på en stol medan ungdomarna drack öl och hade sig. E var också där med sin söta nuna.

Just det jag har äntligen hittat till cafeterian på skolan. Kaffet kostar sex kronor och man kan läsa DN. Gymnasieleverna har alster på väggarna,Warhols Monroe, Guernica och de där blå hästarna. När de inte förfalskar konst får de ibland gå upp på skoltaket med en lärare men jag vet inte riktigt vad de gör där. Det lät iallafall trevligt.

Inga kommentarer: