lördag 27 september 2008

Mögel

Mina ben luktar mögel. Strumpbyxorna har gosat med det mögliga brödet som legat i väskan jag hade i Malmö. Ska dra in till schtaan och köpa lakan. Inte för liksvepning. Inte för banderoller. För sängen.

Ikväll vill jag kanske gå och se Embassy.

Överallt om Gramsci, även i Bang.

Jag saknar mina bästa skivor, som tydligen ligger i Åtvidaberg, som troligen spelades högt när min lillasyster hade sextonårskalas häromdagen.


...

Hjärtklappning i kollektivtrafiken idag. På Liljeholmens T-station skulle en alkis klättra över spåret, men föll och blev liggande. Jag blev skiträdd, sprang fram och försökte dra upp honom, två män kom och hjälpte till och till slut stod han uppe på perrongen, full, glad och sluddrandes.

Sen, på telefonplan, tjyvåkte tre småkillar bakpå en buss. Fattar inte hur de hängde sig kvar? Några kids har tydligen börjat kasta sten mot bussarna också, bonjour förortstristesse.

Var på Carmen med charmen R, sen tillkom T och vi hamnade på Bonden Bar där det vankades skotsk indie. Bra låtar såklart, men var fanns alla popluggar? På Embassy på Debaser antagligen. Trött och en luten spleen, som inte ens gick att blanda ut med öl. Nåja, i morgon kväll ska vi ha kafferep, och det kommer flera fina.

Inga kommentarer: