lördag 11 april 2009

Baktakt högvakt givakt

Var ute i Peking igår. Vi ramlade in på nån reggaeklubb, glest med folk. En man trodde först att jag och K var systrar, sen att vi var ihop, han tyckte att jag blängde när han pratade med henne, haha. Sen kollade han på mig med en lång jobbig blick och sa att "du är ledsen" och jag blev lite handfallen där, K sa "vadå nää F är ju glad, vi är glada" men jag höll med karln ändå, "ja jag är ju lite ledsen". Kan inte förklara det för mig själv och än mindre för en okänd gambiansk läkarstuderande i Norrköping. Men det var en kul kväll. Vi hängde med två hyvens killar sen som bjöd på gin & tonic och pasta till nattamat. Den ena, målaren, väste fram den charmigaste öschötska jag hört. Men när den andra killen började visa foton från högvakten han varit med i kände jag att det var dags att gå hem. Somnade på en filt på golvet i min lillasysters etta. Lovade bjuda på brunch som tack för att hon hållt sig vaken till fem för att öppna åt mig. Fick spö i Mariocart och åt glass i solen på Norra promenaden, sen slutade Östergötland och jag tog rälsen upp för att gå på fest för tidningen Ful ikväll. Har knappt läst den men peppar på Rinkeby Folkets Hus och dunkadunka och queeröl.

Inga kommentarer: