måndag 13 april 2009

Välta saker


Allt ligger på golvet nu, skivor, kläder, böcker. Tar upp ett kassettband som heter "Ulvön 2003", vilket år var det egentligen? Jobbade jag på hotellet? Tänkte trött om gnäll från Radiohead men sen kom Nordenstams "Loriglory", tack.
En mamma sms:ar en fråga om jag kan möta upp hennes barn en halvtimme innan skolan börjar, då hon ska åka och jobba i en annan stad. Funderar på att svara att jag inte hinner då jag måste sitta med ansökningar till kurser, vet inte om jag måste. Om jag vill ha en skolbänk eller en ny stad.
Försökte spela "Heartbeats" på den pentatoniska flöjten. Råttfångaren från Hameln-pop, kom ihåg var ni hörde det först. Konststudenten ska visa mig sin ateljé idag. Har ingen aning om vad han gör. Olja förmodligen. På festen i lördags visades en konstfilm på dansgolvet, en tjej försökte välta en björk. "Vedergällning", av Hanna Ljungh. Såg en liknande film för några år sen, på Konsthallen som Z:s kompisar drev i Norrköping. Någon gick ut i skogen och välte saker. De hade ett Hot Dog Society också där man kunde gå med. Jag visste inget om konst men ville vara med Z, som satt i ett hörn och spelade poker. Sen pluggade jag konstvetenskap men borde kanske ha suttit i ett hörn och spelat poker.

Inga kommentarer: