onsdag 3 juni 2009

Glass mot glass

Jag har klippt mig och sagt upp mig från mitt jobb. Jobbar nog fram till midsommar ungefär sen blir det nåt annat. På sommaren kan jag kanske plugga lite språk, bada mycket,åka nånstans. Sen finns det ingen plan men några idéer.

En kollega på fritids berättade att hon lägger undan några kronor varje dag för att kunna göra nåt kul för på sommaren, typ köpa glass. Hon jobbar deltid. Hon har också en sammanlagd pendlingstid på fyra timmar om dagen från sin förort och tillbaka.

Jag har inte badat än. Men jag har spelat Korpenfotboll. Druckit "Sverige måste dö"-öl på Östermalm. Flytt en trist fest för en roligare med tidningspappersrosor och Serge Gainsborough. Funderat på konstkrämare. Suttit länge på en brygga. Sett kattungar. Fått en blus på posten. Suttit uppe framför Seinfeldt fast jag vet att då vill jag dö i morgon när klockalarmet går. Nu skrev jag ett vykort till morfar föreställande Globen i kvällsljus. Hittade tyvärr inget med Huvudsta i kvällsljus som motiv.

Inga kommentarer: