torsdag 4 juni 2009

Torsdag kväll

Igår tyckte jag till och med om att äta middagsgröt, monotona skedar, och jag älskade ljudet av krossade budgetvinflaskor mot återvinningstunnan. Jag rensade ut en stor hög Arbetaren, behöll några representanter och slängde resten. Har även sorterat garderoben och ska skänka en hel hög till Myrorna, bland annat en isbjörnsjacka.

Men idag bara, höra regnet, bita på naglarna, dra luggen åt ett håll, läsa mejl som inte rör mig.

Vem ska jag rösta på i EU-valet?

Köpa strängar.

Ser fram emot lördag, sprit, sista Slick med pop-dj, Joel Gibb-uppträdande, smygstarta sommarlovet. F har kommit hit från Italien och i morgon kommer M från Borås. Sommarvärdar jag vill höra i sommar : Hanna Hellkvist. Frida Hyvönen. Nån jag ej minns. Men redan på lördag har p1 eller p2 en intervju av Birgitta Stenberg. Intervjuare: Bosse Bildoktorn (!)

Läser Rilke, den gången han var skönlitterär."Malte Laurids Brigge". Han går mycket. Är paranoid på Louvren. Kaminen läcker rök i hans sjabbiga hotellrum och många ansikten får en halv sida. Panikångest i Paris, inte ens två stekta ägg kan han äta på cafée.

Inga kommentarer: