söndag 14 juni 2009

Sommarlov


Den präktiga helgen. M och R är på klätterhallen. Jag ska snart ut och springa, i regnet. Vi har lagat och ätit både grönsakspaj och blåbärspaj. R och jag pratade lite tyska och var på Kulturhustaket medan M slavade på Where The Action Is för att gratis få höra Neil Youngs rutiga skjortskört fladdra i regnet. Mina föräldrar och min syster kom och åt av blåbärspajen, de gav mig en madrass. Jag ville att min hund skulle stanna här när de är tre veckor i Ångermanland men mamma var rädd att han ska smita ut och försvinna och dö eftersom han inte hör när man förtvivlat försöker ropa honom tillbaka.

I fredags var det skolavslutning så nu är jag inte elevassistent längre. Ska hitta på nåt annat. Falskmyntare dagdrivare eller ett garnlejon. Ungarna har virkat garndjuren. Jag har sytt dit en liten svans. Jag kommer sakna, mest E och E, hur E oändligt långsamt ska visa hur hon klättrar upp i ett träd, ler världens ljusaste när hon är uppe på lägsta grenen, hur E sitter och redigerar sin tidning Minibladet och svarar med en fräck kommentar när man frågar om nån artikel.

Inga kommentarer: