tisdag 29 september 2009

Börsen 2.0


Kanske blir jag elak av att vara här. Gjorde mamma lite ledsen när jag pratade nedsättande om folk som skaffar barn. Det var inte vad jag ville säga. Det jag ville säga handlade om ....projekt..som saknas. Det handlar alltså inte så mycket om barnfamiljerna som om mig (sic).

Tidsberäkningarna stämmer inte, det saknas alltid tio minuter när jag springer. Värdelöst projekt. Sprang förbi ett hus och tänkte att det kändes psykhem, lite som husen i Vadstena. Sen såg jag skylten på vänster sida som sa "Åtvidabergs öppna psykiatriska klinik".

Jag köpte en fin grej för pengar, för mig fanns ingen annan att få. Ser ut som en liten kalender utanpå men öppnar man har den flera fack av papper, som ett litet arkiv att bära runt på. Det stod att nån kreddig författartyp, typ Hemingay, haft nåt liknande. Jag tänkte i stället för plånbok. Förut, en sammetspung*, nu ett arkiv. Det första jag la i den var en helt meningslös bebistärning för en å femti. Utanför butiken låg en igelkott med tarmarna utanpå. Alla gallerior i stan har bytt till klatschiga namn typ Leo, i fräcka typsnitt. När jag gick till biblioteket länsade folk blomrabatterna utanför och i hälarna på dom Gatukontoret med inte vet jag, en jordfräs.


*min förra börs

Inga kommentarer: