söndag 27 september 2009

Skolstart

September är väldigt snart slut men jag har trillat in på en kurs nu. Det handlar om att skriva och är en distanskurs. Jag röker mycket mindre och ser en massa True Blood. Minns inte om jag har läst något bra senaste tiden. Jag köpte ett nummer av Vi Läser och det var sådär. Glansigt omslag, skulle fungerat som en varning. Det fanns ett gulligt reportagé om en by i Dalarna där de hade startat en läsecirkel. De hette saker som Jons-Margit och hade högst varierande åsikter om böckerna. Cirkelns ende man förvånade de övriga medlemmarna med att vara hemskt pratglad, han var tydligen känd bland sina kollegor på Posten för att inte säga flaska.

Jag mötte upp J i torsdags för att gå på popklubb på studentstället i stan. Snöplig vändning när både hon och M blev utslängda,rumlare! Blev tagna i örat av en otrevlig och maktkåt väktarvalkyria. Vi satt i några gungor och drack upp sista folkölen i stället. Avslutninsgvis panpizza och godis på Statoil och promenad hem. Höjdpunkten var nog att få dricka riktigt kokkaffe i J Och E:s soffa morgonen efter och klia hundrackaren bakom örat.

Jag måste citera min lillebrorsa som sa att han var ledsen men att min rökning nog garanterat minskade mina chanser att hitta en partner. En PARTNER! Jag är inte säker på vad det är men det låter läskigt. Affärspartner - rys. Partnership - sänkt. Partner in crime - förhandlingsbart.

Inga kommentarer: