söndag 6 september 2009

På näset

Gick på den gamla järnvägsbanken och grannflickan pratar osammanhängande om att hon klippt sin lugg och frågar hur lång min är. Hon och hennes syskon cyklar omkring här hela tiden, lillebrorsan ser rädd ut när man tilltalar honom. Den minsta flickan släpar runt på en dockvagn och bär på en liten handväska. Vi får plommon av en annan granne. Jag håller en häst när hovslagaren kommer. Såhär skulle det kunna fortsätta. Hund och hästar, förmiddagskaffe, snacka med grannbarnen, ingenting händer och det är långt in till stan men man är ifred, jag är inte säker på från VAD men. Det är en bubbla här. Och utanför bubblan har Monika Fagerholm gett ut en ny roman och jag visste inget. "Glitterscenen". (Det kan vara en fortsättning på "Den amerikanska flickan"). Jag väntar på svar från en kursansvarig och kollar om det går att få försäkringspengar för min kamera som jag blev av med i Berlin. Jag klipper mitt hår och mina naglar.

Inga kommentarer: