måndag 22 december 2008

Sju kakor & arton stolar senare


Meddelande till T-bone: Din mamma ringde förut och ville ha tag i dig så ring henne om du inte gjort det redan det har du troligen hej Slut på meddelande

Jag är i Östergötland. Det är ju jul. Idag kom bekanta till familjen och fikade.Från Kisa. Jag reste med dem i Guatemala för några år sedan. "Sist jag såg dig var när jag lämnade av dig på Västerås tågstation med massa väskor, du skulle ta tåget upp till Umeå och bo där". Längesen! De berättade att en tredje person som var med i Guatemala nu går Biskops Arnös skrivarlinje, jag är lite avundsjuk.

Igår bakade jag kakor och lyssnade på P1 hela dagen. Timmarna kröp fram. Jag gjorde russinkakor och nöttoppar och mjuk pepparkaka med morötter och lingonsylt i (djärvt!).Hörde "Jingle Bells" med Duke Ellington med orkester, fint. Hörde Horace Engdahls besked om avgång LIVE. Han drog till med ett ordstäv från 1700-talet, "Det räcker inte att vara hängd, man ska vara hövlig också."

I fredags var jag på stan med morfar. Han kollade wokpannor och naturböcker och våffeljärn. Jag förvägrades köpa öl på Systemet av en beskäftig tjej i min ålder. Morfar fick köpa ut. Det blev finvin.Han var gullig när han blev plötsligt sur i bilen sen, helt apropå: "Jag tycker om potatis, men aldrig får jag nån potatis hemma."
Jag gick hem till J och E på julkalas. De hade skaffat hund! En gölli byracka från Irland. Jag fick en komplimang av en alkoholiserad punkare där, han sa också att jag "ska sluta vara så anonym". Så okej: Frida heter jag. Jo jag fick ett bandtips också, Girl Talk hette dom, från Baltimore, de mixade Salt N Pepa med typ Nirvana.

Hurra, Moz till Stockholm i sommar! Lillasyster kom med nyheten. Informerade mig även om att de lokala kidsen säger inte "Åtvid" utan "Åtvi´". Igår försökte vi spela och sjunga lite, som de sång-och-dans-personer vi är. Det blev kasst, som en sämre version av Doktor Kosmos, med frukter som rimmar. Min gitarr är av märket Gåochdö.

Inga kommentarer: