söndag 14 december 2008

När ska vi börja?

23. Det finns inga sånger om den åldern väl? Det går inte att sjunga I was 22 years when I wrote this song I´m 23 now but I wont be for long. Jag tänkte ofta på den låten när jag var 22. I torsdags var vi på Landet. När klockan började närma sig den tolfte önskade T en låt till mig av DJ-killen. Han spelade nåt med Go Betweens tror jag och sen kom han fram och gav mig en trave skivor, Twee 1 och Twee 2 hette de jag spelar mest. Fint av han!

Igår svängde vi förbi N och hans tjej som hade glöggparty. F var förhäxad av en fysikpryl där, en bana där en kula rullade runt, jag förstod inte vad det var. Vidare till Slick där vi tömde vinflaskan i kön med S och hennes kompisar. S svor över Lissabonfördraget och hade en tjusig rysk mössa. I foajén fotade jag en man i en tröja med utdrag ur Strindbergs "Katekes för underklassen". Efteråt tänkte jag att han kan ha varit Jan Hammarlund, sångaren, eller?

För några dagar skickade jag ett mejl till en tjej på Helgon (!) angående musik, hon spelar altfiol. Hon sökte musiker skrev hon och att kalla mig det är väl att ta i men jag skrev nåt om tristess och ukulele och DIY och hon svarade "DIY i mitt hjärta. När ska vi börja?". Äntligen ett eventuellt projekt. Äntligen händer något!

Inga kommentarer: