lördag 7 februari 2009

Bygga de sitt bo i grav


Underlig dimma ute. Jag värmer en panpizza och kollar på Elvira Madigan. Jag mindes inte riktigt hur underbar den filmen är. Fotot och ängen och det vita tyget, när hon spänner upp tvättlinan mellan träden.

Vi är vräkta men just nu tycker jag mest att den här helgen är skitbra för den inkluderar häng med så fina personer. Ikväll blir det vernissage och sen dans!

Eventuellt ska jag hädanefter bära med mig stora nypor salt som folk kan ta mig med när jag pratar om projektplaner. Eller så börjar jag realisera. Ja.

Nu googlade jag skillingtrycket "Elvira Madigan" och hittade titlar som:
Drinkarflickans död
Löjtnanter borde aldrig finnas till
Vem är din vän
Bredvid sin häst i gränden
Den gråtande drängen
Svinen och rösträtten
Extrakammarskrivarvisa

Skillingtryck jag kan:
I en sal på lasarettet
Lejonbruden

Inga kommentarer: