torsdag 12 november 2009

Äpple pa huvve

Häromdan kollade vi pa "Naked Lunch" och där gör de ju faktiskt Willhelm Thell-numret varpa huvudpersonens fru dör och jag trodde det var Burroughs själv som gjorde det? Har alltid hört det. Men nu kom K med beskedet att ja, pa en fest fick de för sig att testa och han sköt henne i huvet. Skumt. Har inte läst boken men filmen upplevdes som rätt självbiografisk med typ droger och sexuell ambivalens och författarvanda men att ....

Sätter punkt, omständigt.

Annars, har sprungit en sväng. Älskar Internetcaféets jordnötskakor. Blev bjuden pa en fest hos Nya Zeeländaren nästa helg. En klasskompis refererade till mitt har som grönt idag när vi skulle lära oss om har och stil, vet fortf inte vad hipster heter pa tyska. Det där gröna förföljer mig, löjligt eller ej.Har börjat ta med mig frukt till skolan och slutat kolla vilka uppgifter jag har till skrivartjosan.

Dagarna innan jul ska jag sortera julkort pa Posten i Linköping och fa fickpengar. Hoppas jag kan hitta nan lika kul som K fran förra gangen. Att klottra pa arbetsledarnas utvärderingsenkäter med.

Inga kommentarer: