tisdag 10 november 2009

Dienstag

Nu skriver jag här i stället för att mejla Sprakpunkten om att jag lever och gar i skolan levande. Har fatt en summa av CSN som ska disponeras pa ÖLika sätt. Nä men ärligt sa vet jag inte hur jag ska halla eller slänga med dom, slantarna. Det är för mörkt. sadar som det blir i Sverige om hösten och igar var det tydligen nat jippo vid Brandenburger Tor där de lekte nmed dominobrickor. Övade lite bas idag. Vill verkligen kunna.

I helgen försökte vi komma in pa Berghain men det sket sig. Vakten: Ett bestämt nein. Annan gang? En brittisk öronlappsjournalist bjöd med till kareoke men sen var han borta och det var synd. Jag hade gärna sjungit kareoke även om han rankade Abba högre än Kinks.

Jag har läst Ekelöfs brevväxling med Diktonius.Ah Löfet! Varför gillar jag brev och dagböcker sa mycket? Jag har spillt kaffe pa omslaget. Det var pa Östermalmstorg en gang när jag skulle träffa nagon rätt trist men jag hittade ett bokbord. Och ska vi vara pa det humöret sa citeras Ekelöf här och han skriver tex "det som jag verkligen menar tar mig i haret och skakar om mig: da sticker jag handen i papperskorgen och far upp en massa osammanhängande ord som jag slänger ut i rymden, sa gar det till att göra inre stjärnbilder, men det är ett stjärnfall jag väntar."

Sticker näsan i "Att läsa kapitalet politiskt" ocksa, väldigt bra men annat.

Inga kommentarer: