torsdag 19 november 2009

När överklassghettot säger sitt

Jag är rätt sen pa den här men jag googlade runt lite om rasisterna i Vellinge idag. Hittade en artikel i Sydsvenskan där lokalborna intervjuas.

"Grannarna pratar om värdeminskning pa husen."

"Utanför (lokalen där flyktingbarnen ska bo, min anm) star tva killar i 30-arsaldern som säger att de försöker fa ihop en välkomstkommitté. - Vi vill för det första veta om det verkligen är barn som kommer, säger Peter Nilsson."

Kräks i min mun. Kan man inte bara sätta Lars-Ingvar Ljungman, de andra Vellingemoderaterna och "Vi vill inte ha hit dom"-föresprakarna i förvar i deras eget jävla golfgymnasium?
Tyvärr är de inte ensamma, 80 svenska kommuner säger nej till att ta emot flyktingar.

Malmö svarar:
http://slutasnylta.wordpress.com/2009/11/18/en-halsning-till-vellingebor-pa-vag-till-malmo/

Annars sa har jag varit ins Kino idag. Sag "Rom - Offene Stadt" av Rosselini pa en charmi liten biosylta. Filmen var rätt bra. Men jag angrar lite att jag inte sag föreställningen dessförinnan, da visades en dokumentär om undergroundkonst och punk i Prenzlauerberg mellan 1976 och 1990.

Inga kommentarer: