fredag 27 november 2009

Kakhund

Varje gang jag loggar in har tanker jag pa T-bone, eftersom hon valde losenordet till det som var var blogg, som nu ar min blogg. Saknar na.

Laste kommentarer till en artikel om folks favoritbibliotek. Gillar den har bibliotekarien -
”Biblioteket i min uppväxts Hultsfred, där bibliotekarierna hade stenkoll på en. På ett positivt sätt. När jag var 12 och kom till utlåningsdisken med ”Den gamle och havet” nickade den barska bibliotekarien Marianne och sa Så det är dags nu”.” Haha som en vuxenritual eller nat.

Jag gor ett litet test av tyska kakor. Det har blivit manga snedsprang. Kakkulturen ar en annan. Underliga konsistenser. Allt pa en gang - notter. kokos, choklad, glasyr. En del kakor ar som brod.
Men nu kopte jag en Kalter Hund, en kall hunn, och ar nojd. Chokla varvat med kexran och nan smorig gegga.

...


Fran nan Skunk -

”2. Det finns en karnivorisk arkitektur, tydligt under gästföreläsningen med CJ Lim igår. Ett av hans förslag var ett högt torn på Markusplatsen i Venedig, duvorna skulle flyga in i tornet, slaktas och sedan på ett löpande band fraktas till en restaurang belägen i byggnadens bas.”

...

Vafan.. http://www.aftonbladet.se/kultur/article6196527.ab

Inga kommentarer: