torsdag 16 juni 2011

Kallt kaffi


Lyssnar på "Don´t make plans" med Ducktales om och om igen och äter ett hårdkokt ägg till middag. Pengarna jag fick när jag jobbade i baren är slut och barägaren kallade mig nyss fitta på facebookchatten.

Fattar inte vissa i den här stan som tror de är....dandys? For your information: Den döende dandyn målades redan 1918.

Jag luktade på tvätten nyss och den luktade sött. Hål i alla underkläder men de luktar mjukmedelsblomma. Gick till ett köpcentrum och glodde på en miniutställning om idrott och fostran i Hasenheide.

.....

"Jag har aldrig riktigt kunnat uthärda det vanliga utan instinktivt sökt det förtrollade, vilket beror på en kombination av medfödda egenskaper och strategier som jag så tidigt begagnade mig av att de blev en del av den jag är. Det vanliga intresserar mig men då på det vis som för en autist när denne nogsamt skriver ned busstider – för kartläggningen skull. Victor Hugo sa något som jag känner igen, minns nu inte det precisa citatet men innebörden var att han var otroligt vetgirig på människor och deras vanliga liv men inte av att leva så utan av att dissekera och studera dem."

- från bloggen Jenny Maria

Inga kommentarer: