onsdag 5 maj 2010

Bussen tillbaka

Nyss när jag satt på nattbussen mellan Mehringdamm och Hermannplatz stirrade jag ner i golvet och ljudet bussen gjorde i svängarna kunde lika gärna vara ljudet på bussen mot Vreta Kloster och det kändes fint så. Stirrade upp i en trädkrona vid busshållplatsen, kan inte sluta kolla på klorofyllpartyt där uppe, ögon känsliga för grönt och det där. Plockade med mina övningsböcker i tyska från K. M bjöd mig på mat ute idag och föreslog att vi skulle sitta i skuggan av Sovjetmonumentet vid Treptower Park någon dag och (försöka) läsa tyska romaner. Hon berättade också att Lenin är ett vanligt förnamn i Colombia. På en fest för några veckor sen träffade jag en colombian som lystrade till namnet Ho Chi Minh. Självklart var han medlem i en experimentell teatergrupp som satte upp nåt av Brecht.

Inga kommentarer: