torsdag 13 maj 2010

Psykiater m båt


Hittat litteratörley igen! Speziell sorts.

Går omkring här i mitt hår som är det bortaborterade resultatet av mötet mellan Amelie Poualinellervad och en svamp menmen ganska glad då jag spenderat kvällen i Schöneberg med snacks och plockkäk och vin samt en drös kids från tyskaskolan. Lärde mig uttrycket för "bomma en cigg" men får aldrig mer göra det här då jag glömde det igen. Vi fick dessertbananer av M, alla tyckte det smakade potatis. Och? Pärer är gott!



I morgon ska vi åka tåg ut på landet någonstans!!! Det finns en sjö och en båt och umgänge med vuxna, bland annat en psykiater. Jag tänker punsch på en veranda, eeh? Vågar man tala tyska med psykiatern med båt?

Två låtar jag spelar mye dessa dar:
- Everything Is Green - Essex Green
- ........glömttiteln, hitlåten iaf - Best Coast, tack O för tips!


Dagens äckliga citat hittade jag hos en bekanting ppå fejjan: (Alltså jag tror att hon pluggar nationalekonomi)

"Förfasas över NEK: "Idag tycks de flesta ekonomer vara överens
om att fackföreningar, generös arbetslöshetsförsäkring
och kollektivavtalsreglerade
lönekontrakt främst avspeglar
olika särintressens försök att sko sig på
andras bekostnad..."

Inga kommentarer: