söndag 2 november 2008

..and when a train goes by, it´s such a sad sound

Tillbaka i Stocket, mandarinklyftor vid datorn, snor i huvet. Noréns "Biskötarna" ståendes på tåget, utanför toaletten, tyckte om den. Ett tåg pajade i Gnesta, vi tog ombord 300 passagerare därifrån. En konduktör från det pajade tåget tackade i högtalarna: "jaa, tåget..det havererade..det dog helt enkelt. Jag beklagar".

M ringde från Paraguay! Tyvärr missade jag själva samtalet, men fick höra hennes goa röst på mobilsvaret.

Glömde en saknad Smithsskiva i Åtvid. Sov i min lillasysters soffa där, med ett stort blyertsporträtt av Morrissey på väggen ovanför mitt huvud. Tyvärr så blev det inget jam i helgen. Jag hostade i stället. Hostade och ryktade "Manfred Man", hostade i en äppelkaka, hostade på bion framför "Baader-Meinhof Komplex", hostade på en mörk landsväg på väg till bussen på kvällen, såg stjärnhimlen då, hade nästan glömt den!

Inga kommentarer: