söndag 23 november 2008

Det är ju ändå alltid samma sak




Snön!
Snön!

Den är så fin. Jag pulsade runt i Midsommarkransen tidigare idag. Hundra föräldrar var ute med barn och pulkor, mest pappor. Jag kankse ska ut en sväng till innan jag går och lägger mig, nu blåser det upp också! Ge oss snöstorm.

Jag läser "Nyår" just nu. Av Stig Larsson. Den är rikigt bra. Jag tänkte att den typen av romaner sällan har en kvinnlig huvudkaraktär? Jag är i och för sig lite osäker på vad jag menar med "den typen av romaner". Men ni vet, en person driver omkring i postfolkhemmet, registrerar, handlar utan riktning, går mellan barer och ströjobb, tom. Tomheten verkar inte kunna kopplas direkt till relationer och händelser, uatn är en del av en större, eh, tomhet. Eller alienation.

Dagens låt: "Levande begravd" med Liket Lever.

Inga kommentarer: