torsdag 19 mars 2009

Rosetti Confetti








1) Flaming June av Dante Gabriel Rosetti
2) Ofelia av John Everett Millia, följt av fotografen Tom Hunters nytolkning
h Robin of Modern Times av John Roddam Spencer Stanhope
4) Melody av Kate Bunce
5) After The Dance av John Waterhouse
6) Sappho av Charles-August Mengine

Hoppas på prerafaelituställningen i helgen, med C som just skickat in sina ansökningsprover till Konstfack. Mycket av prerafaeliternas grejer är ju nästan irriterande dekorativa,med renässansens blingbling such as huldrehår, lyror, harpor och blomornament. Jag gillar verkligen Sapphobilden, tror dock inte att den kommer va med på Nationalmuseum.

Vi har stegmätartävling på jobbet. Imorgon får jag min apparat. Jag kanske ska gå en promenad nu faktiskt, längs med Solna strand. Det finns hästar nära! I en liten ridskolehage. Var inställd på att mingla runt på föräldramötet ikväll men blev friställd därifrån. Kanske bakar bröd. Vill ringa en person som jag saknar. Känner inte människan tillräckligt väl för att säga "du är så jävla bra, jag vill hänga mer" men menar så. Är trött på att analysera alla relationer hit och dit, kartlägga busschaufförer och engagemang och diagram över närhet.

Inga kommentarer: