måndag 23 mars 2009

Skicka det inspelade ljudet av fallande snö

till någon du tycker om.

- Yoko Ono, ur Grapefruit


Snö igen. Det stör mig inte så mycket, är hellre inbäddad än hetsad av vårljuset just nu. Tappar skorpsmulor i trappuppgången när jag springer till tunnelbanan på morgonen. Ett foto på styrelsen för bostadsrättsföreningen sitter på anslagstavlan. Inne i Huvudsta centrum står vakter med en schäfer och barngäng hänger runt, på den tomma övervåningen där butiker ska öppnas (eller aldrig), i lördags satt de på spärrarna och skrek "jävla plankare" efter oss, i sina små adidasbyxor. Vi gick på Debaser. Bandbokaren har korinter i stället för öron.
Igår gjorde jag två saker jag inte hade gissat att jag skulle komma att göra för, säg två år sen, jag stekte bacon och sjöng i kör.


Ur dagens DN:

"I vissa kommuner finns också numera en regel som innebär att man som socialbidragstagare inte kan räkna med att behålla mer än 20 av de 28 tänderna i munnen.
- Går man på bistånd kan man inte få allt det som den som har ett arbete kan skaffa sig. Då är det skäligt att man får tandvård så att man har 20 tänder kvar, säger Thomas Nilsonne (M), ordförande för socialnämnden i Täby kommun."



9834 steg.

Inga kommentarer: