tisdag 17 mars 2009

Skål Småland






Det har kommit ett pingisbord till fritids! Tisdagar och torsdagar. Häromkvällen var jag på föredrag med jobbet, om mobbning. Förstod inte vem vi skulle lära oss att mobba. Hade hellre gått till Punkt medis där Pär Thörn pratade om sitt skrivande. Igår tjuvlyssnade jag på en lärare i skolcafeterian som blev ustsänd av KFLMr till Albanien på -70-talet, lite oklart vad han gjorde dock. Lite oklart också vad min albanske bekantskap gör, han frågar efter stjärntecken. Jag vill kolla in ateljén.
I helgen var jag i Småland och hade det fab med journalisten, blivande socionomen, aktrisen och cellisten, bland andra. Théceremoni, sydamerikanska piroger och dans. Söndagspromenad genom Ljungby. Pratade med en tjej på festen om skrivarlinjer, hon gick en i Skåne, skrev på en roman. Skrivarlinjen är mitt spöke. E lovade mig att bo i hennes framtida hus på landet när jag är äldre och inte har nånstans att ta vägen. Om jag är arbetslös - ingen hyra. Då kan jag piska potatis och diska småbarn eller nåt. Jag vädrar en dvärgahippie i mig, eller så är det kinda flyktförsök i mig.

Inga kommentarer: