lördag 28 mars 2009

Sten i munnen


Jag vill nog se Teater Tribunalens "Ulrike Maria Stuart", Elfriede Jelineks gatukosning mellan Schillers "Mary Stuart" och händelserna kring RAF-gruppen. Jag är lite sugen på "I väntan på Godot" också. Det är rätt sällan jag vill se något på teatern. R dissade tv-versionen av "Natten är dagens mor" igår när vi åt fredagstacos men jag tycker den är bra. Vi såg den på littvet, den och "I väntan på Godot" med underbara Ernst-Hugo Järegård.

Gick omkring på söder och tappade bort ett demonstrationståg. Åt varmkorv och skrattade åt en schäfer som gick förbi med en gatsten mellan tänderna. Sant! Frågade en konstapel om var och när tåget skulle dyka upp men han hade sjukt dålig koll. Tio patrullerande poliser målade upp scenarion för förbipasserande om konfrontationer mellan "högerextremister och AFA-folk, det kommer hit 150 AFA-aktivister" men jag såg inga nassar och inga konfrontationer, däremot en demo mot deportationer anordnad av Ingen Illegal, Irakiska flyktingrådet, Iranska flyktingars riksförbund och Rättvisepartiet. Tal och varm soppa. Pratade lite med tjejen som har ett teaterprojekt med R, med manus baserat på intervjuer med papperslösa. Det ligger dock på is just nu.

I Huvudsta Centrum är det loppis nästan var dag. En plirig smålänning gav mig Ahlins "De sotarna! De sotarna!" för elva spänn, och dessutom en förlorad heder på köpet(Katharina Blums). Nu ska jag städa upp lite i köket, T:s föräldrar kommer på besök. De tar med sig en teve och en dammsugare till oss! Ikväll middag och gratisklubb i en knivskuren frisyr med gulliga brudar. "Inuti oss tar nånting slut, vad säger du ska vi gå ut?". Fröken i klassen avslutar varje fredag med ett "NU GÖR VI HELG!", hon är från Piteå. Ta göra få helg.


8213 steg.

Inga kommentarer: