måndag 4 februari 2008

all these books but nothing to eat

Jamen godkväll.

Den här dagen har varit fin måste jag säga.
Trots att ingen märkte att jag hade färgat håret.
Fikade med Moe efter jobbet. Vi hittade en boklåda utanför ett antikvariat på Götgatan. GRATIS stod där, och jag hittade godingar som "Arbetarförfattarna och syndikalismen". en biografi över Virginia Woolf samt en dokumentsamling om "den romantiske diktaren Heinrich von Kleist", som 1811 skjöt sin väninna Henriette Vogel, sedan sig själv. Boken inkluderar obduktionsprotokoll, byråkratiska akter, brev och vittnesförhör. Vet dock inte hurdan poesi han skrev.

Drog hem till Sunny Mountains där frugan hade gjort linssoppa. Vi besökte krigszonen hemma hos våra grannar RoMoe. Jag hittade grejer som var mina, bland annat fulsnygga 90-talskläder, soundtracket till Titanic och foton från Hultsfred 2004.

Puss!

Inga kommentarer: