tisdag 12 februari 2008


Tillbaka på arbetsförmedlingen idag igen, och dess affischer med positiva budskap som: 'Man vill kanske inte ens vill bo och arbeta på samma ställe -läs mer om pendling här!' Fast tanten jag pratade med tyckte inte jag behövde söka jobb i Eskilstuna. Snällt av henne.


De släppte genrepsbiljetter till Falstaff idag, så jag och något hundratal kulturtanter väntade utanför Kungliga Operan. De riktigt hardcore hade med sig fällstolar, men några sovsäckar såg jag inte till. Jag bondade med några östermalmsladies med päls och blå ögonskugga, vi höll köplats åt varann. Tredje raden blev det till slut, så nu är allahjärtansdagsaktivitet fixad.


Köpte vykort med kungafamiljen på åt prinsessorna i Kåge på Drottninggatan. Flashback från skolresan sista året i gymnasiet. Trodde nog inte då att jag skulle hamna här.


Inga kommentarer: