torsdag 21 februari 2008

mopedflickor



M har varit på besök i några dagar, hon kom med ett underbart bananbröd och lade ut våra soffdynor på golvet och sov där. Innan hon somnade hängde vi lite på Kulturhuset. En kvinna satt vid en flygel och spelade något av Beethoven, det skulle vara ett slags performance men vad var det mer än en kvinna som spelade Beethoven på en flygel? Jag hittade Johannes Nilssons "Recensioner". Grabbigt men ofta charmigt. Idag gick jag till samma hylla, den kallas Nutidshyllan. Hittade seriealbumet "Turist" och det var det enda jag orkade bläddra i den här dagen, lustiga grabbäventyr med hemmaodling av marijuana och misslyckade bergsbestigningar i Malaga. Jo jag skrattade en del.

Vi var på Landet häromkvällen, Suburban Kids skulle spela och det var tjockfullt, sådär så jag nästan slog ut tänderna på ölglaset när nån knuffades. De där förortsbarnen var väl sådär. Jag blev mer entusiastisk över kvällens tredje och sista band, Moofish Catfish. Sångerskan var väldigt tuff, en sån flicka man vill stjäla mopeder tillsammans med.

Jag vill mest bara sova och äta glass dessa dar och M försökte muntra upp mig med en morgonserenad vid min sängkant. Vi har en överenskommelse som gäller text och förlag och igenslickade kuvert.

Igår flög en fågel in i ett ventilationsrör på nedre avdelningen på fritids. Idag var det helt tyst i röret. Det är en liten följetong med fåglarna, innan jul flög en sparv in hos oss och darrade på en takbjälke. Väl ute satt den och darrade på fönsterblecket säkert en timme. Det finns många ekorrar också. Jag är mer intresserad av dem än vad barnen är.

Inga kommentarer: