onsdag 6 februari 2008

kiss i byxan

Jag vaknade upp, förberedde en bröddeg samtidigt som jag på telefon tog ett tidningsjobb som ger en extrainkomst på 50 kronor i veckan. Ringer imorrn och ångrar mig. Det är kasst att jag inte kan jobba heltid på mitt nuvarande fritidsjobb. Trivs bra dessa dar. Barnen gör en egen tidning, Minibladet. Föstasidan hade rubriken FREDRIK REINFELDT TVINGAR ALLA ATT KISSA PÅ SIG. Gullig politisk satir.

T och jag hängde i Gamla Stan och hörde Arbetaren-folks snacka om klimatkongressen på Bali. De var snälla och klipska. Frida Kahlos tvillingsyster jobbade på caféet och skänkte oss tonfiskmackor och kanelbullar.

Vi avslutade nöjeskvällen med ett besök på Kulturhuset där det vankades performance av arty män i skägg och andra skägg spelade noise eller vad vet jag. Inne på damtoaletten stod Johan Stael von Holstein och runkade av Björn Ranelid. Vi hälsade inte.

Brödet blev så gott!

Puss.

Inga kommentarer: