lördag 9 februari 2008

KLICK

Det ska säga klick i spärren, sen kan man slinka igenom. Så funkar det, har jag lärt mig nu

Träffade gammal klasskompis C på T-Centralen, det var hundra år sen sist men hon var sig lik. Skulle hem och dra på sig en Afrodite-Toga. Söt tjej. Jag satt med grönsakssoppan i kjolknät.

Jag och M hamnade på ett ställe där jag var för två år sen med Maria och Johan och dansade till Blondie. Det såg likadant ut. Jag ser likadan ut. Jag försökte bonda med två blondsnygga tjejer som nämnde Patrick Wolf, de såg ut att plugga ekonomi. Fick dansa till Be My Baby och fick äta både pommes och vegokorv med mos mycket senap. Var kanske oförskämd mot schweizare och de bodde bredvid katthotellet, de sov i Formel Ett-hotellet. Bjöd dem till imorgon. De frågade var man köper skor.

Våren borde bli bildning, som jag tänkt nu sjutton vårar. Bildning och ett luftgevär!!!

T är så söt när hon sover, i fosterställning. "Kom du hem nu?" frågade jag. "Nej jag låser efter dig", svarade hon. Nu sover hon igen.

Puss.

Inga kommentarer: