tisdag 27 maj 2008

En till solig


Jag gillar det dära Sugar bar och klubben Another Sunny Day. Märta Myrstener kallar det "det nya Debaser" men jag kallar det helt enkelt "bli småfull på en måndag och höra fin pop". Coconut Groove spelade, hajpad Västerbottensindie tillika gammal skolkamrat till T. När jag gick på toaletten kändes det som att alla i lokalen hörde när jag kissade, the tystlåten välartad poppublik! Jag gillade ett komp som lät lite finsk tango, eller jag kan ha fel om det. iallafall, nåt svängigt kan behövas till den velourrösten.

Efter jobbet idag var jag bjuden hem till min skyddslings familj. Hon visade mig sitt dockskåp och balkongen och en leksaksslipmaskin. Vi pratade om Tootiki när hon fiskar under isen. Mamman och hennes sambo bjöd på godaste pastan och vi pratade utbildning, CSN-lån och stipendier,de är konstnärer bägge två. Så fin familj.





Ur Marguerite Durs "Det är allt".


PÅSKAFTON

Det jag ska bli.
Jag är rädd.
Kom.
Kom med mig.
Fort, kom.



ONSDAGEN DEN 12 ARIL, EFTERMIDDAG,
RUE SAINT-BENOIT

Kom.
Kom in i solen, vilken den än är.



DEN 11 JUNI

Ni är vad ni är och det bedårar mig.

Inga kommentarer: