lördag 17 maj 2008

a HUMBLE shoemaker


Jag skulle egentligen varit på Stockholm Brinner på Sugarbar ikväll, där skulle de ha spelat "tysk underground" och jag skulle ha druckit många öl, men hade ju inte råd. Dagen började så trist, jag sov och sov och slentrianhängde på internet, kokade broccoli. Såg en bild på min lillasyrra i nyfärgat rosa hår, saknade mina systrar. Läste i intervjuboken med Stefan Jarl, han är veckans man. Funderade på vad en begagnad filmkamera kan kosta. Funderade på att klippa håret. Lät bli. Lyssnade på Sonic Youth. Tänkte baka kokosbollar men kom på att det är bättre att spara det smöret till veckans mackor. Gick över till M och R, bjöds på danskt surdegsbröd, cigg, popcorn och kaffe. R försökte förgäves förklara en matematisk formel för mig och M peppade på att vi skulle åka till Vaasa och hälsa på en gammal kursare från Umeå. Vet inte om jag är så sugen. Kikade lite på klänningarna som Konstfackstjejen som bor i lägenheten hade sytt. Hittade en kista i regnskogsträ där som är min, fylld med gamla uppsatser, planscher och ett minibadmintonset, fick hjälp med att släpa den hem. Ska gå i genom den nu, och läsa mer om Stefan Jarl. Om jag blir filmare ska jag också ständigt ha keps. Jag har inte ens sett Mods-trilogin får jag väl erkänna.

Gick in på rodeo.net och liksom, hat-triptyk!
1) reklam för Adidas där de gullar med entrepenörskapet.."once upon a time..in a small town in Germany..there was a humble shoemaker.." vafan med nyliberalernas & reklamarnas sagoreferenser?, Svenskt Näringslivs hemska sagokampanj osv
2) den fånige Kristian Anttila promotar sin nya skiva, a.k.a killen som vrålande drog av sig skjortan på Trästock för att bli piskad av sina bandmedlemmar och tyckte det var ... eh fräscht och punk?
3) välj själv, vet inte, nya stekar-Hamlet, eller typ en modechef som lovebombar ett Voguereportage med naken modellbrud på strand omslingrad av en juckande man i märkesjeans, och tycker att det är nytt...och eh, konst, eller what?

(Går mest in på sidan för att läsa C.R.F.N:s blogg)

Inga kommentarer: