lördag 24 maj 2008

Vin och oblater

Barnen var lugnare idag, jag var gladare och golvet jag dammsuger varje fredag kändes inte sådär oändligt som det brukar. Min skyddslings trevliga pappa tipsade om stället med bästa italienska glassen.Fick med mig potatissoppa hem i två glasburkar, åt det med baguetter på balkongen. Delade bord med T:s krasse som börjar spira nu. Kollade på nagellack som torkade och skulle precis gå till Landet och dricka öl när S, som jag känner från litt.vet i Umeå, skrev på MSN att hon är trött på alla oratorium nu när hon konverterat till katolik, att hon måste gå på indirejv och höra tamburiner och handklapp. Sågs en kort stund på uteserveringen där jag att med RoMoe, S var sig lik, manisk, underhållande och typ kär i en lektor i latin i Uppsala. Jag önskade henne lycka till med katolicismen när vi gick hem för att äta godis, "lycka till med popen" svarade hon.

Inga kommentarer: