fredag 2 maj 2008

Något annat


Det känns konstigt att helgen bara fortsätter. Valborg drack vi öl hemma hos E. Blev mästrad angående Morrissey. En pophätsk stämning nästan, kände mig lite exkluderad. Hetsade mitt rödvin. E:s pojkvän citerade vad jag hade sagt ute på lokal om att jag vill göra pop som låter som koskällor och ljudet av Reinfelts skalle mot asfalten, låter lite pubertalt kasnke men äh, jag vidhåller nog vid det.

Vi drog vidare till Kolingsborg där dj:n spelade Smiths i smurftappning, jag blev ganska less och cirklade runt, klubbland är bara inte mitt land just nu.Sa hejdå till E och drog hem, hoppade av nån anledning på en buss i stället för tunnelbanan. Fyllan slog till pang, hoppade av bussen jag vet inte var och kräktes nästan på mina skor. Funderade på att sova i busskuren men frös och ringde en omständig taxi som jag absolut inte har råd med. Duschade hett och kröp i säng.

Klockan ringde vid nio, jag hoppade upp och bredde en macka, gick in och väckte T med att gasta Internationalen.

Första maj var så jävla fin, solen sken över kampen och 2500 personer hade anslutit till SAC-tåget. Så fint med ett annat Stockholm, inte latte, bostadsrätt- och businesssthlm, fint med alla som gick där för att vi hatar Reinfeltsverige, fint att höra om SAC:s kamp för och av papperslösa, höra om vunna arbetsplatssegrar. Fint gå över Stureplan och skandera "allt åt alla" tillsammans med de colombianska gubbarna i hatt, barnfamiljerna, punkarna med öl i näven,SUF-kidsen, queeraktivisterna. så många gemensamma intressen av någotannat än det här.

Nu kommer M snart, vi ska se sista avsnitten av Upp till kamp, har inte sett serien förut och kommer ha lite överseende med den.


...

Jag har druckit öl med E och hans vän från Växjö. Det var kul. Vi pratade om Norén och källarfallet i Österrike och försökte hitta till en gayklubb i Gamla Stan, hamnade på ett trevligt sunkigt hak och nu har jag gått hem i morgonljuset och tusen fåglar skrek. Älskar ljuset fyra på morgonen.

Inga kommentarer: