onsdag 14 maj 2008

Strykjärnet


Så kul Seinfeldavsnitt just nu.
Jag har sand i håret, ett barn kastade det på mig. Sen bjöd min kollega A mig på restaurant idag efter jobbet, jättegod pasta med svamp, hon berättade om viss omorganisering till hösten.

(Vilken obehaglig klang det hade - omorganisering. Ingen får gå tror jag.)

Helgen var jättebra. Tog tåget till Norrköping. Kollade på lyftkranar i hamnen. Drack öl med Z och träffade hans svårflirtade men stiliga katt Ceasar. På lördagen såg jag M:s pjäs, hon var bäst, spelade rejvtjej med walkman charmigt och övertygande! Sen var det förfest på folkhögskolan, söta K kom dit också, kul! Pratade om kneg och utbildning och framtid och sådär. Hon ska göra praktik i Italien i höst. M ska till Sydamerika. Jag eh blir nog kvar men det kan bli bra, det kan det väl? Det måste bli bra/bättre/hända något.
Vi drog till nån klubb, misslyckades med att smuggla in vinaren, jag fick höra flera gånger av en dryg man att jag inte skulle se så sur ut. Dansade. Åt urgod falafel på vägen hem. Mycket järnväg på vägen mot folkhögskolan. Indutriområde och rätt vad det är kolonilotter där, sen då herrgårn/folkhögskolan, där Moa Martinsson tydligen var piga en gång i tiden.
På söndagen, tillbaka i Stockholm, hängde jag med O som var i stan för att köpa cymbaler, han vet var Kristina Lugn bor, och Horace, och nu även var jag bor.

Jag fick ett mess från Lo Kauppi i helgen.Om nån pjäs man kan se. Stadsteatern är Stasi. Hur fick de mitt nummer?

Nu är jag sådär pank igen!

1 kommentar:

ollyssevs sa...

Ptsss! Du som vet var Moa Martinsson var PIGA en gång i tiden!